.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
یادداشت / ....
نمایندگان مداخله گر در عزل و نصب ها در دوراهی تائید یا رد صلاحیت !
شمال نیوز : نماینده ای که با اهرم استیضاح بسراغ امتیازگیری از وزیران می‌رود ،چگونه خواهد توانست بنمایندگی از سوی موکلانش بر کار مسئول منصوب از سوی خود نظارت بایسته اعمال کند و به وظایف نمایندگی خود بدرستی جامه عمل بپوشاند؟!
نمایندگان مداخله گر در عزل و نصب ها در دوراهی تائید یا رد صلاحیت !

شمال نیوز / عقیل امامی * : مجلس شورای اسلامی بعنوان تنها مرجع قانونگذاری کشور جایگاه بالایی در عرصه حکمرانی دارد و انتخابات این مجلس همواره از اهمیت فراوانی برخوردار است.

 

بی گمان یکی از مواردی که همیشه و بویژه در برهه تعیین صلاحیت های نامزدان واجد شرایط برای نمایندگی خانه ملت در کانون توجه داوطلبان راهیابی به این مجلس، مردم و رسانه های جمعی قرار دارد بحث تایید یا رد صلاحیت های مربوط به این افراد است که معمولا بصورت مجادله برانگیز و پرحاشیه مطرح می‌شود .

 

حال در این مقطع و با توجه به تاکید چند باره رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر عدم دخالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در عزل و نصب های مسئولان اجرایی که بیانگر بی دقتی وعدم حدنگه داری برخی از نمایندگان مجلس یازدهم در این ارتباط است، رفتار شورای نگهبان بعنوان نهاد ناظر در جریان برگزاری انتخابات مورد توجه جدی قرار دارد.

 

متاسفانه در مجلس یازدهم که بفرموده رهبر فرزانه انقلاب اسلامی شاکله آن انقلابی است ، شماری ولو اندک از نمایندگانی که عنوان انقلابی را یدک می‌کشند و اتفاقا با همین عنوان وارد خانه ملت شدند، با دخالت گسترده و بی حدومرز و فشار بر وزرای کابینه، استانداران و فرمانداران بدنبال چینش مدیران همسوی خود در سطح ملی، استانی و شهرستانی بودند که مع الاسف در برخی موارد با وادادگی و انفعال مسئولان اجرایی هم موفق شدند.

 

حال سئوال اساسی این است که چگونه نمایندگانی که امیال نفسانی خود را بر رسالت قانونی خود ارجح دانسته و از سوی دیگر مرتکب فعل حرام شرعی و سیاسی شدند ، صلاحیت آنان برای ورود مجدد به خانه ملت مورد تایید قرار خواهد گرفت در حالی که آنها با ردشدن از مرز استقلال قوا که تکلیف قانون اساسی است ، شرایط قانونی را نیز برای داوطلبی از دست داده اند؟!

 

از سوی دیگر نماینده ای که حوزه ماموریت خود را بعنوان وکیل مردم نمی شناسد و قائل به حفظ حرمت مسئولان قوه مجریه نیست و از این رو با اهرم استیضاح بسراغ امتیازگیری از وزیران می‌رود ،چگونه خواهد توانست بنمایندگی از سوی موکلانش بر کار مسئول منصوب از سوی خود نظارت بایسته اعمال کند و به وظایف نمایندگی خود بدرستی جامه عمل بپوشاند؟!

 

همچنین آیا نماینده ای که از راه ارتباط با فرودستان جامعه و اقشار ضعیف به خانه ملت راه یافت و همواره خود را حامی آنان معرفی می کند ولی در عرصه عمل با عوامل ثروت وقدرت و کلان سرمایه داران مرفه ارتباطات گسترده داردومنویات‌ آنان را پیگیری و اجرایی می کند، اصولاً خواهد توانست مدافع حقوق ولی نعمتان انقلاب و پابرهنگان باشد؟!

 

در این میان نکته اساسی این است همین نمایندگان انگشت شمار مجلس یازدهم که بی پروا از عقوبت نادیده انگاشتن هشدارهای فراوان دلسوزان نظام در مورد دخالت در امر انتصابات مسئولان اجرایی از ابتدای این مجلس تا کنون که به روزهای پایانی عمرآن نزدیک میشویم، همچنان بر عزل و نصب مدیران ملی، استانی و حوزه های انتخابیه خود اصرار می ورزند، باید از سوی شورای محترم نگهبان قانون اساسی که کارنامه درخشانی در حراست از اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی دارد، با رد صلاحیت تنبیه شوند تا شاهد تکرار چنین رویه خطرناکی در خانه ملت نباشیم.

 

بهر روی انتخابات متعلق به ملت است و مردم نیز باید با حفظ هوشیاری هرچه بیشتر از راهیابی نامزدهایی که بجای حفظ منافع ملی ومصالح کشور،گروهگرایی، طایفه سالاری ،تبار گرایی ونیز امتیاز طلبی را سرلوحه اقداماتشان قرار میدهند به مجلس جلوگیری کنند تا این روند ناسالم که وهن خانه ملت است، تکرار نشود.

 

* تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 5 آذر 1402
شورای محترم نگهبان.ساری و بابل رو خوب بررسی بفرمایید..
پاسخ ها به این نظر
رحمان علی اف 6 آذر 1402
ای ساری که علی بابایی اون ابدارچی را پست داد ای داد وبیداد
نا شناس 5 آذر 1402
خواهشا رصد بفرمایید.یکی رفته اون بالا بغل …. نشسته و فرمون انتصابات پشت پرده دستش بود بقیه رو هم بازی میداد..نماینده ی مرکز هم فضای اقتصادی رو برای دوستانش غنیمت گرفت..بایستی پاک شن این ادمهایی که حرف حضرت آقا رو گوش نکردن
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 5 آذر 1402
منظورتون بغل اقا باقر بود؟
نا شناس 5 آذر 1402
بنده به نماینده ها زیاد ایراد نمیگیرم وقتی با استاندار ناکارامد طرف هستن دیگه همین میشه …

مگر استاندار در انتصاب مدیران چه گلی به سر استان زده ،غیر این بود که استان رو لگد مال کرد…
مشکل و مقصر ایشون بودن که باب شده دخالتها.. اونم توسط دو نماینده که خودشون رو غالب کردن که انقلابی هستن ….و امروز کلکسیونی از مدیران در موضوعات مختلف رو شاهدیم ، بعضی ها سرپرست هستن و نمیتونن ابلاغ بگیرن
ایشون باید عذرشون خواسته شه از استان توسط رییس جمهور محترم و نماینده ها هم توسط مردم پالایش خواهند شد انشاله
اقای رییسی انتصاب خوبی انجام ندادین برای دیار علویان.
حسین 5 آذر 1402
لطفا بیاید غرب استان ببینید چه خبره...
همه فرماندار ها مهندسی شدن
نا شناس 5 آذر 1402
جالبه خود نماینده ها در عزل و نصب دخالت می کنند انوقت به استاندار خرده می گیرند
استاندار و مدیران دستگاهها ی اجرایی زیر مجموعه قوه مجریه هستند
نمایندگان زیر مجموعه قوه مقننه
استقلال قوا یادتان باشد
در ضمن با یک تحقیق مختصر روش انتخاب مدیران استان کاملا مشخص است
کارکنانان سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران 6 آذر 1402
ضمن عرض خدا قوت و خسته نباشید به سر دبیر محترم شمال نیوز : اگر مطلبی را که شما تیترش کرده اید تحت عنوان(( نمایندگان مداخله گر در عزل و نصب ها در دوراهی تائید یا رد صلاحیت ))به نظر میرسه این مطلب باید طور دیگه ایی نوشته میشد ((نمایندگان مداخله گر در عزل و نصب مدیران باید رد صلاحیت شوند ))مگر فرمایش حضرت امام را به یاد ندارید که فرمودن نمایندگان حق دخالت در عزل و نصب مدیران را ندارند و وظایف آنها فقط در مجلس قانون گذاری میباشد به نظر من نمایندگانی که خلاف فرمایشات معظم له ... حرکت میکنند باید رد صلاحیت بشوند چرا چون وظایف اصلی خودشان را نمیدانند و دنبال انتخاب و عزل نصب میروند و فردا روز در انتخابات به طریقه های مختلف کمک شان نمایند بطور مثل همین در ماه اخیر نماینده مرکز استان چقدر در انتصاب مدیر جهاد کشاورزی استان تلاش بی وقفه نموده است برای چه این حرکت را نموده است به نظر شما ایشان باید تایید صلاحیت شود. بخدا اگر افرادی را شناسایی بکنند تخصص کار در امور را داشته باشند بسیار خوب هست متاسفانه یا سلیقه ای عمل میکنند یا در انتخابات خودشان مثممر ثمر بوده اند.اینجاست باید شورای نگهبان تمام تلاش و درایت خود را بکار گیرد انشالله تا از اینگونه افراد برای ورود در مجلس خودداری کند و گرنه تکرار شود ضربه محکمی به استان و مردم ولایت مدار خواهد زد .
اکبر بزرگ 6 آذر 1402
نماینده شهر ساری علی بابایی برای جاده همیشه ترافیک ساری به سمنان چه گلی بر سر کردید

فقط تا تونستید توی عزل و نصب مدیران چوب وکاغذ دخالت فرمود و هر چه بیسواد بود و توی کانون انتخابات وی بود دارای پست کردی
اسم چوب وکاغذ مازندران شده چوب و کاغذ علی بابایی
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 6 آذر 1402
علی اقا پول دخانیات رو هم دوست داره..استاندار ساده لوح رو هم رکب زده داره …زرنگه این اقای پشتک زن..شنیدیم برادر طرف رو برده دفتر خودش تهران؟؟؟؟بقیه ی مسیر رو باز کرده برای …………..و غیره
ناشناس 6 آذر 1402
ایکاش نمایندگان مرکز استان فقط درعزل ونصب مدیران دخالت می کردند؟
نا شناس 6 آذر 1402
یاسلام شورای نگهبان بایستی التزام عملی نمایندگانی که در عزل و نصب ها دخالت میکنند رسیدگی جدی داشته باشد و صلاحیت آنها را رد کند این موضوغ را می توانید راسا از سوی استانداری و ادارات کل بررسی داشته باشید و قطعا این افراد باید رد صلاحیت شوند بخصوص نمایندگان بخش مرکزی استان که جایگاههای ویژه در مجلس دارند
ج ط 6 آذر 1402
بعضي ها كارنامه ي خوبي ندارند .
نا شناس 6 آذر 1402
اقای نمایندگان مرکز یکی کلا تعطیل و یکی زیمناست کار خوب..اقای پشتک زن کارندارمی بد جوری ساری رو خراب کردی ،همه از خالی بندی شما میگن و دست به سر کردن مردم حوزه ی انتخابیه..
حنای شما رنگی نداره.محترمانه انصراف بدید تا ملت پای صندوق شما رو حذف نکردند
انشاله دو نماینده ی جدید رو خواهیم فرستاد مجلس

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.074 seconds.